سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه نفْس خود را دشمن بدارد، خداوند، دوستش خواهد داشت . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
mohamad(0)
لینک دلخواه نویسنده

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :16
بازدید دیروز :40
کل بازدید :481412
تعداد کل یاداشته ها : 256
103/1/31
3:17 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
محمد[286]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
همسردوم روزنامه نگارمستقل آشنائی با شربیان جنبش سبز علوی، سبز نبی عاشقان علی و فاطمه دکتر علی حاجی ستوده جبهه پایداری بحرین سابت باراک اوباما سرابم، تشنه یک جرعه صداقت است! دین اسلام و مسائل روز شربیان، دیار علامه فاضل شربیانی سبلان دکتر مهدی کوچک زاده حجت السلام حمید رسایی حاج آقا مسئلةٌ شکوفه های زندگی حفاظ دکتر علی حاجی ستوده عاشقانه .: شهر عشق :. یادداشتهای روزانه رضا سروری ****شهرستان بجنورد**** گروه اینترنتی جرقه داتکو نهِ/ دی/ هشتاد و هشت تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر انصار الحسین (ع) برادران شهید هاشمی پا جای پا پر شکسته ترانه ی زندگیم (Loyal) پسرودخترسوسول اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما... تسبــیــ ـ ـ ـح واژه ها نرگس موسوی ما آخر رفاقتیم کلاغ پر شیدایی میم مثل مغنیه درجست وجوی حقیقت عدالت جویان نسل بیدار Baran همسردوم طرح واژه sindrela جوجو آخرالزمان و منتظران ظهور *مظلومیت اهل البیت(علیهم السلام)* ماه مهربان من احساس ابری ♥Deltangi به‌دونه مذهبی-سیاسی-فرهنگی ..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::.. *...بانو...* کشکول رهایم کن....بگذار آزاد باشم پیامنمای جامع رویابین شهدا شرمنده ایم عشق جوک بی ادبی ، جوک بی تربیتی عکس ، مدل لباس جدید دل شکسته ♫جیغ بنفش در ساعت 25♫ صداقت هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه کنیز مادر پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار سایت حقوقی قانون ایران + www.LawIran.ir زیباترین اشعار عاشقانه معاصر عمارمیاندواب شهریار کوچه ها تینا *ترخون* وبلاگ شخصی محمد صمدپورشربیانی ما تا آخرایستاده ایم سه قدم مانده به.... دانلود|فروش|پایان نامه|مقاله تو چی فکر می کنی ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی بزرگترین سایت خنده بازار|عکس خنده دار|اس ام اس|دانلود آهنگ شـــــــیـــشـــــه ی نــــــــــــازک تنـــــــــــــــــــهایی تراوشات یک ذهن زیبا اتــــــاق دلـــتــــنــــگــــی بادصبا .IEK.ParsiBlog.com دانستنی / سرگرمی / دانلود به انتظار باید ایستاد! (نشستن بی فایده است) اطلاعات عمومی در مسیر پیشرفت... عکس های سلنا جونم دیدبان اینترنتی مهندس محی الدین اله دادی دلنوشته های یه عاشق! پرسپـــــــــــــــو لیـــــــــــــــــــــــــــــس وبلاگ گروهیِ تَیسیر جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی تحقیقات و پروژه های دانشجویی ( آماده دانلود) سلام دوستان عزیزم به وبلاگ جبهه بیداری اسلامی خوش آمدید

کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا

شمر زمانه ات را بشناس

آری این قاعده ای است کلی و درسی بزرگ از سرور شهیدان «حسین» علیه السلام که تمام عرصه تاریخ نبردی است بین گروه حق و گروه باطل

آری همه جا کربلاست

پس اگر چنین است باید ببینیم در ضمن گروه «حق» هستیم یا «باطل»؛ با حسین هستیم یا با یزید

حرمله زمانه ات را بشناس

امروز جبهه باطل عبارت است از: آمریکا و اسرائیل و انگلیس و به طور کلی نظام سلطه بین الملل، و هر شخص و گروه و شخصیتهایی که با این نظام سلطه همکاری دارند.

امروز شمر زمان ما آل سعود و آل خلیفه و دست پرورده های آنان، گروههایی چون القاعده و طالبان و داعش است

امروز گروه داعش، با جنایاتی که انجام می دهد روی شمر و حرمله را سفید کرده است

اوباما: شمر زمانه

و چه حسن تصادفی است امسال که 13 آبان و روز عاشورا قرین هم شده اند تا انسان ها بیدارتر و بیدارتر گردند.

این دو از یک جنس اند: 13 آبان یعنی استکبار ستیزی و ظلم ستیزی، و عاشورا هم یعنی مقاومت و یزید ستیزی

برخی گویند "یک درس کربلا تعامل سازنده بود» درحالی که ذات و ماهیت عاشورا عبارت است از مقاومت و ایستادگی و نه تعامل و جازنی در ماقبل فشار یزید و یزیدیان!

آری ممکن است شمرهای زمانه برای ما امان نامه هم بدهند؛ در پاسخ به این امان نامه ها، اگر ما عاشورایی باشیم و شمر زمانه را بشناسیم باید اقتدا به حضرت ابالفضل علیه السلام کنیم که فرمود خداوند خودت را و ابن مرجانه و امان نامه ات را لعنت کند

آری اگر عاشورایی باشیم روز عاشورا در مقابل لانه جاسوسی فریاد خواهیم زد مرگ بر آمریکا و انگلیس و اسرائیل و امان نامه ای که آنها ممکن است صادر کنند و این است ترجمه به روز «اللهم العن الاصابة التی جاهدت الحسین و شایعت و بایعت علی قتله، اللهم العنهم جمیعاً» و «اللهم العن اباسفیان و معاویه، و یزید بن معاویه، علیهم منک اللعنة ابد الآبدین»

پس وعده ما فردا در مقابل لانه جاسوسی و هر تجمعی که در جاهای دیگر با همین ماهیت صورت می گیرد

اوباما و شمر

امان ما خیمه امام حسین علیه السلام است، البته آن  هم نه هر خیمه ای! چرا که امروز یکی از حربه های نظام سلطه سیاست «جنگ با دین بوسیله دین» «با عاشورا علیه عاشورا»

آری امروزه با دینی اسرائیلی و انگلیسی، همچون دینی که داعشیان و تکفیریان ترویجش می کنند به جنگ دین اسلام آمده اند

آری امروز با ترویج عاشورایی که کاری به نظام سلطه نداشته باشد به جنگ با عاشورا و مکتب امام حسین علیه السلام آمده اند

عاشورایی که توسط اشخاصی جیره خوار همچون آیت الله!!! سیدصادق شیرازی، اللهیاری و شبکه های ماهواری لندن نشین ترویج می شود، عاشورای ناب آمریکایی و اسرائیلی و انگلیسی است، و این عاشورا در حکم همان خیمه یزید و بن مرجانه و عمرسعد و شمر است (آگاهانه باشد یا ناآگاهانه، بالاخره نتیجه یکی است) از همین عاشوراست که تعامل سازنده بیرون می آید نه مقاومت و ایستادگی، پس این عاشورا نیست ولایت یزیدیان و بنی امیه و بنی عباس است

فریادهای دلسوزانه و جانسوزانه استاد شهید، دکتر مرتضی مطهری هنوز گوش تاریخ را می نوازد که:

«شمر هزاروسیصدسال پیش مرد، شمر امروزت را بشناس...»

شهید مطهری: شمر زمانه ات را بشناس

«اگر حسین بن علی امروز بود می گفت اگر می خواهی برای من عزاداری کنی... شعار امروز تو باید فلسطین باشد... شمر هزاروسیصدسال پیش مرد، شمر امروز را بشناس...»


93/8/12::: 11:31 ع
نظر()
  
  

عاشورا

عاشورا و تاسوعا از جمله روزهایی است که دوستداران حسین دیگر به روضه خوان و ذاکر مصیبت نیازی ندارند

عاشورا و تاسوعا فضایش چنان سنگین است که دیگر نیازی به ذکر مصیبت نیست و دلباختگان حسین علیه السلام، روز را با گریه و ناله سپری می کنند

شما فکر کن، وقتی تشنه ات می شود ناخوداگاه یاد لبهای تشنه مولا میافتی و گریه می کنی، تا فرزندت، دخترت، یا پسرت از تو طلب آب می کند و می گوید: بابا! مامان! تشنه ام، تو گویی در کربلا نظاره گر ناله های بچه های اباعبدالله علیه السلام هستی که می گویند عموجان! آب!

و فرمایش آقا اباعبدالله علیه السلام به حضرت عباس (معنای حقیقی برادر، معنای واقعی وفا و ادب)علیه السلام که برادر جان! برای بچه هایم آب بیاور!

روز تاسوعا همین شعر ماندگار آیین تاسورایی برای دلباخته حضرت عباس  علیه السلام، کافی است تا گریه کند:

ای اهل حرم میر و علمدار نیامد سقای حسین سید و سالار نیامد

و یا شب عاشورا این بیت برای تو کافی است تا عقده دلت را بگشایی و برای مصیبت آقا امام حسین علیه السلام گریه کنی:

امشبی را شه دین در حرمش مهمان است مکن ای صبح طلوع؛ صبح فردا بدنش زیر سم اسبان است مکن ای صبح طلوع

تمثال منسوب به حضرت ابالفضل العباس علیه السلام

ای اهل حرم میر علمدار نیامد
سقای حسین سید و سالار نیامد
فرزند علی ساقی کوثر که به غیرت
شد ساقی اطفال عطش دار نیامد
آن قامت رعنا که چونان سرو جنان بود
آن شاه وفا مامن و دلدار نیامد
بر وعده آبی که به طفلان حرم داد
چون رعد به دشمن زد و اینبار نیامد
خشکیده لبا ن بر لب آب و زمروت
هم یک لب از آن بر لب تبدار نیامد
خشکیده لب و آن کف پر آب ابالفضل
شد جام وفایی که لب یار نیامد
دستان جدا مشک به دندان وامیدش
آن تیر جفا برد که سردار نیامد
تنها اگر عباس به لشکر زده پیداست
از کثرت نامردی اغیار نیامد
آن ماه بنی هاشم و آن میر سپه دار
سردار وفا سرور ایثار نیامد
در کرببلا دست علی داشت بر ایتام
کان مونس تنهای شب تار نیامد
طفلان نه دگر چشم به دستان ابالفضل
گویند عمو از چه زپیکار نیامد
تا جان به بدن داشت سوی خیمه حسینش
هرچند که می برد به اصرارنیامد
خورشید وفا ماه بنی هاشم و عباس
فرزند علی حیدر کرار نیامد
شد نام وفا زین عمل ناب تو سیراب
حقا که زکس همت این کار نیامد

شعر از رها بهرامی


93/8/12::: 10:34 ع
نظر()
  
  

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین

چارلز دیکنز

چارلز دیکنز نویسنده انگلیسی می نویسد: «اگر منظور امام حسین علیه السلام جنگ در راه خواسته های دنیایی بود، من نمی فهمم چرا خواهران و زنان و اطفالش به همراه او بودند؟ پس عقل چنین حکم می کند که او فقط برای اسلام، فداکاری خویش را انجام داد».

اِدوارد بِراون

اِدوارد بِراون مستشرق معروف انگلیسی می گوید: «آیا قلبی پیدا می شود که وقتی درباره کربلا سخن می شنود، آغشته به اندوه نگردد؟ حتی غیر مسلمانان نیز نمی توانند پاکی روحی را که در این جنگ تحت لوای اسلام انجام گرفت انکار کنند».


توماس ماساریک

توماس ماساریک می گوید: «گرچه کشیشان ما هم از ذکر مصایب حضرت مسیح مردم را متأثر می سازند، ولی آن شور و هیجانی که در پیروان حسین علیه السلام یافت می شود، در پیروان مسیح یافت نخواهد شد و گویا سبب این باشد که مصایب مسیح در برابر مصایب حسین علیه السلام مانند پر کاهی است در مقابل کوهی عظیم».
یا حسین بن علی

ماهاتما گاندی

ماهاتما گاندی، رهبر بزرگ انقلاب هندوستان، می گوید: «من برای هند چیز تازه ای نیاوردم؛ فقط نتیجه ای را که از مطالعات و تحقیق هایم درباره تاریخ زندگی قهرمانان کربلا به دست آورده بودم، ارمغان ملت هند کردم. اگر بخواهیم هند را نجات دهیم واجب است همان راهی را بپیماییم که حسین بن علی علیه السلام پیمود».

گیبون

گیبون، مورخ معروف انگلیسی، می گوید: «با آن که مدتّی از واقعه کربلا گذشته و ما هم با صاحب واقعه هم وطن نیستیم، مع ذلک مشقّات و مشکلاتی که حضرت حسین علیه السلام تحمّل نمود، احساسات سنگ دل ترین خواننده را بر می انگیزد، چندان که نوعی عطوفت و مهربانی نسبت به آن حضرت در خود می یابد».

آنطون بار

آنطون بارا می نویسد: «اگر حسین از آنِ ما بود، در هر سرزمینی برای او بیرقی برمی افراشتیم و در هر روستایی برای او منبری برپا می کردیم و مردم را با نام حسین به مسیحیّت فرا می خواندیم».
یا حسین یا ابن حیدر
مُسیوهاربین آلمانی می گوید: «اگر در کلمات و گفتار حسین علیه السلام درست دقت شود معلوم خواهد شد که هدف و آرمان حسین علیه السلام جلوگیری از ستم بود و این همه قوّت قلب و از خودگذشتگی را در راه مقصود عالی خویش خرج کرده است. حتی در آخرین دقایق زندگی طفل شیرخوار خود را قربانی حقّ و حقیقت نمود و با این عمل اندیشه فلاسفه و بزرگان عالم را متحیّر ساخت».


واشینگتن ایرونیک

واشینگتن ایرونیک، تاریخ نویس امریکایی، می نویسد: «برای امام حسین علیه السلام ممکن بود که زندگی خود را با تسلیم شدن در برابر اراده یزید نجات بخشد، لیکن مسئولیّت پیشوای اسلام اجازه نمی داد که او یزید را به عنوان خلیفه بشناسد. او به منظور رها ساختن اسلام از چنگال بنی امیه به سرعت خود را برای قبول هر ناراحتی و فشاری آماده ساخت. در زیر آفتاب سوزان سرزمین خشک و در روی ریگ های تفتیده عربستان روح حسین علیه السلام فناناپذیر است. ای پهلوان و ای نمونه شجاعت و ای شه سوار من؛ ای حسین».

این چه شمعیست که جانها همه پروانه اوست
فردریک جمس

فردریک جِمس می گوید: «درس امام حسین و هر قهرمان شهید دیگری این است که در دنیا اصول ابدی عدالت و ترحّم و محبّت وجود دارد که تغییر ناپذیرند و هم چنین می رساند که هرگاه انسان برای حفظ این صفات مقاومت کند و در راه بقای آن پافشاری نماید آن اصول همیشه در دنیا باقی و پایدار خواهد ماند».

توماس کارلایل

توماس کارلایل، مورخ مشهور انگلیسی، می نویسد: «بهترین درسی که از تراژدی کربلا می گیریم این است که حسین علیه السلام و یارانش ایمان استوار به خدا داشتند. آنها با عمل خود روشن کردند که تفوقِ عددی در جایی که حقّ با باطل روبه رو می شود اهمیّتی ندارد. پیروزی حسین علیه السلام با وجود اقلیتی که داشت باعث شگفتی من است». 


93/8/7::: 7:7 ع
نظر()
  
  

طرح بین المللی مستشهدین عاشورا   ثبت جهانی روز عاشورا

در سایت زیر می توانید از طرح ثبت جهانی جنایات صورت گرفته در روز عاشورا علیه اهل بیت علیهم السلام  حمایت کرده و در این امر پسندیده مشارکت نمایید.

http://fa.ashoora.org/Signature.aspx

 

   ثبت جهان روز عاشورا

لطفاً به همه دوستان و آشنایان اطلاع رسانی نمایید.


93/8/7::: 6:46 ع
نظر()
  
  

این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. حضرت امام خمینی (ره)

در مورد مساله محرم و عاشورا‚ باید بگویم که روح نهضت ما و جهتگیری کلی و پشتوانه پیروزی آن‚ همین توجه به حضرت ابی عبدالله(علیه الصلاه والسلام) و مسایل مربوط به عاشورا بود. امام خامنه ای

یکی از دلایلی که دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال ضربه زدن به موضوع محرم و عزاداری امام حسین علیه السلام هستند همین تکیه ی انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی به عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) است.

آنها خوب فهمیده اند که یکی از ریشه های انقلاب اسلامی ایران سوگواری برای سالار شهیدان است و عامل مهم تداوم و ماندگاری انقلاب اسلامی نیز اهمیت به امام حسین علیه السلام و پرداختن به عزاداری و برقراری هیئتهای عزاداری است. لذا حمله به هیئتها و هیئتی ها را آغاز کردند یکی از نمونه هایش در دوران اصلاحات بود که نویسندگان جیره خوار انگلیس و آمریکا در روزنامه های زنجیره ای مطالب زیادی علیه حضرت امام حسین (ع) و عزاداری ایشان نوشتند و توهینهای زیادی در این باره به مقدسات نمودند. اما این تلاشهای شیطانی نتیجه نداد و خودشان نیز به این حقیقت رسیدند که گوشت و خون مردم مسلمان ایران با محبت به اهل بیت (ع) به ویژه محبت و عشق و ارادت به عزیز فاطمه (س) سالار شهیدان و یاران او آغشته و سرشته گشته است.

از این رو جنود شیزان به این نتیجه رسیدند که باید با عاشورا به جنگ عاشورا بیایند و با سلاح عزاداری، به مبارزه با عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) بپردازند. همانطور که یزیدیان ملعون برای مبارزه با مکتب اهل بیت (ع) و کشتن عزیز رسول خدا، حضرت امام حسین علیهم السلام، متوسل به شخصیتی چون شریح قاضی یا عمر سعد شدند که حافظ قرآن بود. همانطور که دشمنان اسلام روز عاشورا با توسل به دین و با لباس و شعار دین به جنگ دین آمدند امروز نیز دشمنان شیعه و دشمنان اسلام با لباس شیعه به جنگ با شیعه آمده اند، با شعار امام حسین (ع) به جنگ با امام حسین (ع) آمده اند، با عزاداری علیه عزاداری اقدام می کنند.

اما کدام عزاداری علیه عزاداری امام حسین علیه السلام است؟

1. عزاداری همراه با هوای نفس و ابراز شهوات نفسانی مثل قمه زنی و راه رفتن بر روی تیغ و ...

آیت الله !! سید صادق شیرازی در طی سخنرانی ای در آستانه محرم که از قم ایراد می شد و همزمان توسط چندین شبکه ماهواره ای (انگلیسی) پخش می شد گفتند: باید «عزاداری خون» راه بیاندازیم...

آیت الله العظمی سید صادق شیرازی     شیرازی - بیت شیرازی

در این باره مفصل بخوانید در این لینکها: http://www.fetan.ir/home/?p=2604

http://www.fetan.ir/home/?p=2766

2. استفاده از شعرهای سبک و وهن آمیز که به هیچ وجه در شأن اهل بیت و یاران آقا اباعبدالله الحسین علیهم السلام نیست.

3. استفاده از ابزار آلات موسیقی در عزاداری (البته برخی ابزار مثل طبل و سنج از قدیم الایام مرسوم بوده و از نظر علما و مراجع مجاز شمرده شده است)

4. بکارگیری لحن و آهنگ موسیقی های تند و غیرمجاز لس آنجلسی در اشعار و مداحی ها

5. انجام اقداماتی که موجب اختلاف بین شیعه و سنی می گردد مانند توهین به همسر پیامبر اسلام (ص) و صحابه ایشان و مقدسات اهل سنت

لازم به ذکر است که مقام معظم رهبری این قبیل اقدامات و اهانت ها را حرام اعلام کرده اند.

6. لخت شدن آقایان در حین سینه زنی، که مقام معظم رهبری اخیراً در این باره فرمودند که آقایان در سینه زنی لخت نشوند؛ دلیلش هم این است که این امر موجب وهن مکتب تشع بوده و مورد سوء استفاده دشمنان قرار می گیرد.

با بیانی که ذکر گردید معلوم است که اگر کسی موارد بالا را در عزاداریها انجام دهد دیگر نمی تواند ادعا کند که اهل بیت را دوست دارد و برای امام حسین (ع) عزاداری می کند چرا که آقا سید الشهدا عزاداری ای را دوست دارند که موجب وهن مکتب عاشورا نگردد.

 


  
  

 

یکی از دوستان صحبت از معامله ای بنام فارکس کرد و بنده با توضیحاتی که داده بود عرض کردم که اشکال شرعی دارد، ایشان گفت دوستان ما از یک روحانی ای!! پرسیده اند گفته هیچ اشکالی ندارد، بنده عرض کردم طبق اطلاعاتی که بنده دارم چنین معامله ای جایز نیست، برای اطمینان جستجویی کردم و از هرکجا پرسیدم گفتند اشکال شرعی دارد از جمله در سایت اسلام کوئیست هم توضیح زیر داده شده بود بنده به خاطر اهمیت، عیناً این مطلب را نقل می کنم تا برادران دینی دچار این آلودگی مدرن نشوند:
بازار فارکس بازاری است که در آن ارزهای مختلف (ریال ،دلار، یورو، پوند،ین،دینار و.... ) معامله می شوند. در این بازار یک ارز را توسط ارز دیگری معامله می کنند و کسی که قصد  معامله دارد اگر احساس کند که ارزش ارزی در حال افزایش است آن ارز را خریداری می کند و هنگامیکه ارزش آن افزایش یافت به فروش آن می پردازد. و یا ارز گران را فروخته و پس از ارزان شدن مجدداً خریداری می کند و از این راه سود می برد.
چنین معامله ای از قدیم الایام در بین مردم مرسوم بوده که افراد صاحب سرمایه یا خود به چنین معامله ای اقدام می کردند و یا شخص دیگری را به عنوان وکیل یا عامل خود قرار می دادند و از او می خواستند در مقابل حق العمل معین (اجرت) یا مجاناً چنین معامله ای را برای آنان انجام دهند و سود و زیان از آن صاحب سرمایه است.
چنین معامله از نظر شرعی هیچ اشکالی ندارد زیرا تمام شرایط معامله را دارد و در ضمن آن هم هیچ شرطی که مخالف شرع باشد نشده است. بنا براین شرعاً جایز است.
اما آنچه امروزه به عنوان "بازار فارکس "در اینترنت مطرح است دارای اشکالاتی است که موجب حرمت و عدم جواز این نوع معاملات شده است. بعضی از این اشکالات عبارتند از:
1.بسیاری از کسانی که خود را در محیط اینترنت به عنوان کارگزار بازار فارکس معرفی می کنند و پایگاه یا وبلاگی به این نام برای خود ایجاد کرده اند دارای هویت مشخصی نیستند و هدف آنها از این کار صرفاً کلاه برداری است و با این شیوه به تطمیع مردم پرداخته و سرمایه آنان را غارت کرده و چون محل معلومی ندارند، مال باخته هیچ راهی برای استیفاء حق خود نخواهد داشت و همه سرمایه خود را از دست خواهد داد.
2. بخش دیگری از کسانی که خود را در محیط اینترنت به عنوان کارگزار بازار فارکس معرفی می کنند اگر چه دارای هویت مشخصی هم باشند و در پایگاه اینترنتی معاملات سفارش شده توسط صاحب سرمایه را روز به روز در صفحه مخصوص او نمایش می دهند و او نیز به گمان این که این گزارش واقعی است به آنان اطمینان می کند اما در حقیقت این یک نمایش صوری بیش نبوده و واقعیت ندارد زیرا آنان اموال سرمایه گزار را جای دیگری مثل قاچاق و...سرمایه گذاری کرده اند. این قسم از معاملات فارکس قطعا شرعی نیست زیرا جدای از اشکالات دیگر به شرط سرمایه گذار که صاحب مال است و شرط کرده که سرمایه اش در خرید و فروش ارز به کار گرفته شود عمل نشده است.
3. بخش دیگری از کسانی که خود را در محیط اینترنت به عنوان کارگزار بازار فارکس معرفی می کنند اگر چه دارای هویت مشخصی هم باشند و حقیقتاً هم معامله ارز انجام می دهند اما در ضمن قرار داد خود با صاحبان سرمایه شرط هایی مطرح می کنند که آن شرط ها خلاف شرع است (مثل اینکه شرط می کنند در زمانهایی که معامله ای در کار نیست این سرمایه را به صورت ربوی به بانک یا مؤسسه ای قرض داده و سود دریافت کنند) و موجب بطلان قرار داد می شود زیرا در ضمن آن شرط حرام شده است. بنا براین کار کردن با چنین بازاری نیز حرام است.
بنا بر این معاملات فارکسی که امروزه از طریق اینترنت انجام گیرد اگر تمام شرایط معامله در آن رعایت شود یعنی هم هویت کارگزار احراز شود و هم اطمینان حاصل شود که کارگزار مطابق خواست صاحب سرمایه معاملات را مترتب می‌کند و از جهت قوانین کشوری نیز مقررات ورود و خروج سرمایه رعایت شود و قراردادهای جانبی نیز مشروع باشد، شرعاً جایز است.
لازم به تذکر است که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز دارای معاملات بازار فارکس است و از آنجایی که ضوابط شرعی در آنها رعایت می شود اشکالی ندارد و می توان در آن شرکت کرد.[1]
 
ضمائم:
پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است:[2]
حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی):
مبادله ارزى با ارز دیگر که همجنس هم نیستند چنانچه منع قانونى در میان نباشد اشکال ندارد و سود حاصله نیز حلال است ولى اعتبار دادن کارگزاران به سرمایه معامله‌گر اگر به عنوان قرض دادن به معامله‌گر باشد که قهراً همراه با دریافت سود است، در این صورت چنین معامله‌اى از طرف کارگزار براى معامله‌گر صورت شرعى ندارد.
حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی):
حضرت آیت الله اجازه ورود در چنین معاملاتى را نمی‌دهند.
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی):
از آنجایی که معامله در بازار مذکور صوری است و لذا معاملات واقعه در آن صحیح نمی‌باشد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی):
با توجّه به این‌که فارکس شرایط شرعیّه معاملات را ندارد جایز نیست.

.[1] گفتکوی تلفنی با حجةالاسلام دکترسید عباس موسویان کارشناس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.
[2]. استفتا از دفاتر آیات عظام: خامنه‌ای، سیستانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی (مد ظلهم العالی) توسط سایت اسلام کوئست.
نقل از سایت اسلام کوئیست: http://islamquest.net/fa/archive/question/fa7782

 


93/8/1::: 10:15 ع
نظر()
  
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ با سلام؛ دوستان چند سایت ایرانی برای جستجو بفرستید.
+ . ??واکنش حاج آقا خاطره به برنامه "خنداوانه"?? ?امام از اول هم مخالف امین حیایی بود/اگر احساس کنم کمدین های موجود صلاحیت کافی ندارند وارد میدان انتخابات میشوم/ ??فائزه بابا:درخواست های مردمی برای حضور حاج آقا زیاد شده. ??Wow.hajaqakhatere.ir
+ موضوع شهادت ناصر عبداللهی، خواننده موسیقی زیبا و دلنشین «یا فاطمه بنت نبی، عشق محمد با علی، یا زهرا»، به دست افراطیها و دشمنان اهل بیت (ع)


+ نمایش برخورد با مفاسد اقتصادی در قوه قضائیه با دستگیری بابک زنجانی!؟؟/ چرا با مهدی هاشمی برخورد نمی شود/ چرا با رانتخواران بزرگ مثل رانتخوار بزرگ سویا برخورد نمی شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟  http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921017000807


+ همنوا با خواننده نسل جدید انقلاب «حامد زمانی» فردا در سراسر ایران با بلندترین فریادهایمان پاسخ جنایات و سیاستهای شیطانی شیطان بزرگ را در لبیک به نظر امام دیروز و امام امروزمان می گوییم: «مرگ بر آمریـــــــــکا»


+ استاد میرشکاک: الا ای پایمردان خمینی! جوانمردان آیین حسینی پرستوهای بال و پر شکسته که می‌خواهد شما را سر شکسته؟ به میدان از شما پایی که جا ماند گواه بازگشت کربلا ماند * سرآمد انتظار سرفرازان درآمد نوبهار پاکبازان امیر خیل جانبازان جلیلی است سرآهنگ سراندازان جلیلی است


+ در این نظرسنجی انتخاباتی شرکت کنید: http://ie92.ir/pollpolitical/
+ استثمار مردم در بانک پاسارگاد!... چند روز پیش به دلیلی مجبور به افتتاح حساب در بانک پاسارگاد شدم... چون بیش از ده کارت بانکی داشتم گفتم کارت نمیخوام دفترچه بدین!... ناباورانه و البته پس از صدور دفترچه کارمند بانک گفت: سه هزارو پانصد تومان کارمزد دفترچه است و از حسابتون کم میشه!... دیگه نمیشد کاری کرد... نمیدونم آخه این دفترچه چقدر هزینه داره!ظلم از این آشکارتر میشه؟! نمیدونیدچقدر سوختم!!!


+ مناظره آقایان عسکراولادی و شریعتمداری در مورد ریزشهای انقلاب از شبکه یک درحال پخش است ملاحظه بفرمائید
+ دکلمه زیبای علی فانی در فراق امام مهدی(عج) به طاها...به یاسین...به معراجِ احمد... به قدر و...به کوثر...به رضوان و طوبی... به وحی الهی...به قرآنِ جاری به تورات موسی...و انجیل عیسی بسی پادشاهی کنم در گدایی چو باشم گدایِ گدایان زهرا چه شب ها که زهرا، دعا کرده تا ما همه شیعه گردیم و بیتاب مولا غلامی این خانواده، دلیل و مرادِ خدا بوده از خلقت ما مسیرت مشخص...امیرت مشخص مکن دل دل، ای دل...بزن دل به دری